Αφιέρωμα στην Ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο σε όλα τα τμήματα των τάξεων Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄

CategoriesΑειφόρο ΣχολείοΑνακοινώσειςΑρχικήΔημοκρατία και Συμμετοχή στο ΣχολείοΌλες οι ΑνακοινώσειςΠροαγωγή της μάθησης

Με αφορμή την ημέρα ασφαλούς πλοήγησης στο Διαδίκτυο που φέτος εορτάστηκε την Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2024, στα πλαίσια του μαθήματος των ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών) σε όλα τα τμήματα των τάξεων Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄  έγινε ειδική αναφορά στο θέμα με προβολή βίντεο, συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων, διενέργεια επιλεγμένων ψηφιακών κουίζ κατανόησης και αυτοαξιολόγησης  καθώς και με την ψηφιακή δημιουργία πινακίδων με οδηγίες (tips) ασφαλούς πλοήγησης.  Το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε προέρχεται κυρίως από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Πλοήγησης (https://saferinternet4kids.gr/).

Πιο συγκεκριμένα, στην  Β’ τάξη πραγματοποιήθηκε η ανάγνωση του βιβλίου «Ο Διάσημος φίλος του @Παπάκη», το οποίο μέσω της αφήγησης  αναδεικνύει βασικά θέματα ασφαλούς πλοήγησης  και επισημαίνει τα στοιχεία που πρέπει να γνωρίζουν οι μικροί μαθητές κατά τη χρήση του διαδικτύου.

Στην Γ’ τάξη έγινε προβολή του βίντεο «Ασφάλεια στο internet με λόγια απλά!» όπου αναλύονται οι βασικοί κανόνες ασφαλούς πλοήγησης για μικρά παιδιά. Οι μαθητές στη συνέχεια αποτύπωσαν τους κανόνες σε πινακίδες που σχεδίασαν με το λογισμικό canva. Δείγμα των έργων τους βλέπουμε στις εικόνες που ακολουθούν.

Στην Δ΄ Τάξη έγινε προβολή βίντεο για το Διαδικτυακό εκφοβισμό και τον Εθισμό στο διαδίκτυο και τα διαδικτυακά παιχνίδια, ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών μεταξύ των μαθητών και διενέργεια ψηφιακών κουίζ.

Στην Ε’ τάξη πραγματοποιήθηκε ενημέρωση σχετικά με τα κοινωνικά δίκτυα, εστιάζοντας στους πιθανούς κινδύνους που ενέχουν, στα μέτρα προστασίας, καθώς και στους τρόπους αντιμετώπισης των προβλημάτων που προκύπτουν. Επίσης, πραγματοποιήθηκε προβολή των αποτελεσμάτων έρευνας που διενεργήθηκε από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Πλοήγησης σχετικά με τις συνήθειες των μαθητών Δημοτικού στα διαδικτυακά παιχνίδια, με στόχο τον προβληματισμό και τη διαμόρφωση ορθής στάσης και συμπεριφοράς. Επιπλέον, έγινε αναφορά στο σύστημα PEGΙ, τα παιδιά μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους και τους δόθηκε η ευκαιρία να ελέγξουν την καταλληλόλητα δημοφιλών διαδικτυακών παιχνιδιών που χρησιμοποιούν συνήθως  μέσω της πλατφόρμας https://pegi.info/.

Στην Στ’ τάξη έγινε συζήτηση σχετικά με το πρόβλημα των ψευδών ειδήσεων που κατακλύζουν το διαδίκτυο και τις πιθανές αιτίες του φαινομένου ενώ δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης και στους τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να διακρίνει την εγκυρότητα της πληροφοριών που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο. Τα παιδιά ανέπτυξαν τους προβληματισμούς τους, μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους και αξιολόγησαν την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν την αξιοπιστία των διαδικτυακών ειδήσεων μέσω κατάλληλων κουίζ.

Απώτερος σκοπός της προσπάθειας αυτής αποτελεί αφενός μεν, η ενημέρωση των μαθητών για τους πιθανούς κινδύνους που διατρέχουν στο διαδίκτυο  και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να προστατευτούν, αφετέρου δε, η ευαισθητοποίηση και η ανάδειξή τους μελλοντικά σε υπεύθυνους ψηφιακούς πολίτες.

About the author